Pilnvarojot VPVKAC konsultantu, var pieteikt e-pakalpojumu arī bez elektroniskās identifikācijas
Šī gada 19. februārī valdība apstiprināja jaunu funkciju Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) – pilnvarotā e-pakalpojuma pieteikšanu.
Tas nozīmē, ka iedzīvotāji, kuriem nav pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi, piemēram, eID vai internetbankas karte, varēs pieteikt e-pakalpojumu, pilnvarojot VPVKAC darbinieku pieteikt pakalpojumu savā vārdā uz pilnvarojuma pamata. Pilnvarojuma sniedzējam jābūt līdzi pasei.
Patlaban ar e-asistenta palīdzību 85 VPVKAC, arī Carnikavā (Stacijas ielā 5), var pieteikt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus, piemēram, dažāda veida pabalstus. Turpmāk ar e-asistenta palīdzību piesakāmo e-pakalpojumu klāstu paredzēts paplašināt ar citiem iedzīvotāju pieprasītiem e-pakalpojumiem, kuru sniegšana pakalpojuma pieprasīšanas gaitā nav saistīta ar maksājumu veikšanu.
Ieviešot pilnvaroto e-pakalpojumu, tiek uzlabota e-pakalpojumu pieejamība iedzīvotājiem, īpaši, vecākajai paaudzei, kuriem visbiežāk nav personas elektroniskās identifikācijas līdzekļu.
Pēc VARAM sniegtās informācijas