Sagaidot Skolotāju dienu, ikviens līdz 9.oktobrim aicināts piedalīties tiešsaistes zibakcijā "Aiz katra no mums ir skolotājs. Pastāsti par savējo!", kurā izmantojot tēmturi "#superskolotājs" sociālajos tīklos dalīties ar stāstu vai fotogrāfiju, pavēstot, kā skolotājs ir mainījis šī skolēna dzīvi.
Kā aģentūrai LETA pavēstīja nodibinājuma "Iespējamā misija" pārstāve Una Pujāte, lai piedalītos Skolotāju dienas zibakcijā, jānofotografējas ar savu skolotāju, saņemot viņa piekrišanu, vai savā fotoarhīvā jāatrod jau iepriekš uzņemta fotogrāfija no saviem skolas vai studiju laikiem.
Šo fotogrāfiju kopā ar īsu piebildi, kā šis skolotājs mainījis jūsu kā skolēna dzīvi, laika posmā no šodienas līdz 9.oktobrim jāpublicē savos sociālos tīklos. Pēc Skolotāju dienas spilgtākie fotomirkļi tiks apkopoti "Facebook" lapā "@macitspeks" un "@superskolotajiem", ļaujot ikvienam iepazīt skolotājus, kas kādam mainījuši dzīvi, vienotā fotogalerijā.
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore Ieva Margeviča-Grinberga rosina iesaistīties zibakcijā, uzsverot, ka skolotājs ir tas, kura darbs nemainīgi vērsts uz attīstību – gan uz sabiedrības attīstību, gan uz paša pilnveidi.
Pēc viņas paustā, pašreizējie apstākļi pasaulē skolotāja uzdevumu padara ne vien sarežģītāku, bet arī vēl būtiskāku, pielāgojoties pārmaiņām, ko diktē jaunie pasaules noteiktumi. "Ir svarīgi to novērtēt un pateikt paldies par izvēli kļūt par skolotāju ikvienam, kas to ir uzdrošinājies darīt", uzskata profesore.
Pasaules skolotāju diena ir starptautiski svētki, kas Latvijā tiek svinēti oktobra pirmajā svētdienā, kas šogad ir 4.oktobris.
Pujāte norādīja, ka šā gada maijā veiktās "Norstat" aptaujas dati rāda, ka 58% respondentu augstu vērtē skolotāja profesiju, taču tikai 6% aptaujāto uzdrīkstētos kļūt par skolotājiem. Tāpat arī 57% respondentu norādījuši, ka skolotājiem ir nozīmīga loma jaunatnes un nākotnes personību un sabiedrības vērtību radīšanā.
Kā būtiskākās īpašības, kurām 21.gadsimta skolotājam jāpiemīt, aptaujātie norādījuši profesionalitāti, autoritāti bērnu un vecāku acīs, prasmi darbā integrēt digitālos mācību rīkus, orientēšanos jaunākajās mācību metodēs, kā arī nebeidzamu zinātkāri. Savukārt aptaujātie skolotāji kā galveno iemeslu izvēlēties šo profesiju norādījuši patiku darbam ar bērniem (43%) un vēlēšanos sniegt ieguldījumu sabiedrības labā (42%).
Attēlā: Carnikavas pamatskolas 5.b klases audzinātāja Arita Galeniece kopā ar skolēniem šī gada 1. septembrī.