Rakstos

Drukāt

Septembrī visā Latvijā sāks izlīdzināt reģionālo satiksmes maršrutu tīkla tarifus

.

adazu ekspresisPildot valdības deklarācijā izvirzītās prasības, „Autotransporta direkcija" uzsākusi pakāpenisku reģionālo maršrutu tarifu izlīdzināšanu. Plānots, ka tarifu politika visā valstī tiks vienādota trīs gadu laikā, bet pirmās izmaiņas tiks ieviestas šā gada septembrī.
 
Ieviešot vienotu tarifu aprēķināšanas metodiku, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā – reģionālo maršrutu autobusos – maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams izstrādāt lojalitātes programmas, lai regulārie pasažieri par braucienu maksātu lētāk.
 
Šobrīd reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos ir 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi.
„Autotransporta direkcija", piesaistot ekspertus un uzklausot pašvaldības, ir sagatavojusi tarifu vienādošanas koncepciju. Tā veidota, lai jaunie nosacījumi būtiski neietekmētu biļetes cenu. Izlīdzināšanas procesā atsevišķos novados biļetes cena samazināsies, citos – paliks nemainīga vai nedaudz palielināsies.
 
Vienoto braukšanas tarifu plānots veidot divās daļās – braucienam līdz 33 kilometriem vidējā maksa par katru brauciena kilometru būs 0,0569 eiro, bet, braucot ar sabiedrisko transportu garākos ceļa posmos, biļetes cena tiks aprēķināta pēc formulas 0,71 eiro plus 0,0356 eiro par katru nobraukto kilometru.
 
Savukārt minimālo braukšanas maksu plānots diferencēt atkarībā no attīstības centra līmeņa – galvaspilsētā minimālā braukšanas maksa nebūs mazāka par 0,80 eiro; republikas nozīmes pilsētās – 0,60 eiro, reģionālās nozīmes centros – 0,50 eiro, pārējā valsts teritorijā – 0,40 eiro. Reģionos, kur jau vēsturiski minimālā braukšanas maksa bijusi ļoti zema, ir panākta vienošanās ar pašvaldībām par starpposma ieviešanu minimālās braukšanas maksas vienādošanā.
 
Pārvietojoties ar reģionālo autobusu Pierīgas teritorijā, maksa par pirmajiem brauciena kilometriem palielināsies par aptuveni pieciem līdz 35 centiem. Atsevišķos Pierīgas reģionos, piemēram, bijušajā Ogres rajonā maksa par braucienu, mērojot no septiņiem līdz 33 kilometriem, paliks nemainīga, bet braucienos virs 33 kilometriem – samazināsies.
 
Savukārt, piemēram, Ādažu apkaimē, Salaspilī, Sauriešos braukšanas maksa palielināsies no pieciem līdz 10 eiro centiem. Limbažos, Tukumā un Siguldā biļetes cena paliks nemainīga, savukārt pārējā novada teritorijā būs vērojams neliels braukšanas maksas pieaugums. Tarifu izlīdzināšana būs īpaši izdevīga iedzīvotājiem, kuri sabiedrisko transportu izmanto ikdienā, jo, iegādājoties abonenta biļeti, liela daļa pasažieru par braucienu maksās mazāk nekā patlaban.
 
Braukšanas maksu plānots veidot tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu vienādi. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, būs iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļeti un dažādas atlaižu programmas, kā arī perspektīvā ieviest vienotu biļeti, kas paredzēta braucienam gan ar autobusu, gan vilcienu.
 
"Vienota tarifu izveide pasažieriem sniegs gan tūlītējus ieguvumus, gan arī papildu labumus ilgtermiņā, jo regulārajiem pasažieriem būs iespēja maksāt par braucienu lētāk, iegādājoties abonementa biļetes, savukārt tiem, kuriem no vienas pilsētas uz otru ērtāk tikt ar vilcienu, bet pēc tam no dzelzceļa stacijas līdz mājām – ar autobusu, būs iespēja iegādāties vienu biļeti visam braucienam. Latvijas pašvaldībām skaidrot, kā jaunā tarifu aprēķināšanas politika ietekmēs viņu teritorijas iedzīvotājus, kā arī kopīgi rast piemērotāko variantu vienotu tarifu ieviešanai konkrētā reģionā. Tāpat esam vērsušies pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai izvērtētu, cik lielā mērā tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Iegūstot attiecīgo informāciju, varēsim spriest par iespējām pielāgot atsevišķus reisus vai maršrutus skolēnu vajadzībām un izstrādāt speciālas atlaižu programmas," uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
 
Arī turpmāk pirmsskolas vecuma bērni, bāreņi, bez vecāku gādības palikušie bērni, personas ar invaliditāti, politiski represētie un nacionālās pretošanās kustības dalībnieki sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs izmantot bez maksas. Autotransporta direkcija atgādinām, ka attiecīgajām personu grupām, braucot sabiedriskajā transportā, ir jāņem biļetes ar nulles vērtību.
 
Zane Plone,
VSIA „Autotransporta direkcija" komunikācijas speciāliste
Tālr.: + 371 67686485; + 371 28627003
E-pasts:
 
Share on Facebook Tweet