Mūzikas un mākslas skolas audzēkņiem godalgas starptautiskā konkursā Itālijā
No 15. – 22. maijam Itālijas dienvidu pilsētā Corato jau 18. reizi norisinājās starptautisks mūziķu konkurss. Tajā līdzās jaunajiem māksliniekiem no Itālijas, Montenegro, Bulgārijas, Horvātijas, Francijas, Ķīnas, Japānas un citām valstīm piedalījās arī Carnikavas Mūzikas un mākslas skolas (CMMS) audzēkņi.
Konkursa rezultāti ir iepriecinoši: pianistu konkursā pirmo vietu ieguva Jānis Edmunds Daugavietis (ped. T.Āriņa), otro vietu – Keita Dzene (ped. A.Lāce), bet vijoles konkursa jaunākajā grupā pirmā vieta Viktorijai Krūzmētrai (ped. D.Birzniece).
"Piedaloties konkursā, vienmēr ir grūti paredzēt, kāds būs tā līmenis, kādu valstu pārstāvji piedalīsies. Itālijā līmenis bija augsts, un ieguvām ļoti daudz. Audzēkņi papildināja savu skatuves pieredzi, vairāk izprotot, ka nav jānervozē, vienkārši jāiet un jādara, cik labi vari," stāsta CMMS klavierskolotāja Agra Lāce.
"Es konkursā spēlēju četrus rakstura skaņdarbus, un necerēju, ka iegūšu otro vietu," atklāj Keita. Savukārt Jānis savā konkursa grupā bijis vienīgais no kādas citas valsts, visi pārējie – itāļi. "Kamēr vairākiem no viņiem bija tehniski ļoti grūti skaņdarbi, man nebija tik sarežģīti. Manuprāt, nav obligāti jābūt tehniski iespaidīgākajiem skaņdarbiem, bet tos vajag labi un muzikāli nospēlēt," domā Jānis.
Savukārt deviņgadīgā Viktorija vijoles spēli mācās tikai 2 gadus un 7 mēnešus, "Tas ir visai īss laiks, lai mērotos spēkiem ar tik nopietniem konkurentiem, kādi bija Corato starptautiskajā konkursā," saka Daina Birzniece. Tomēr Viktorijas sniegums Itālijā augstu novērtēts, piešķirot pirmo vietu un saņemot uzaicinājumu vasarā papildināt vijoles spēli par brīvu pie Romas un Milānas mūzikas augstskolas profesoriem, kas bija arī žūrijas komisijas locekļi. "Augstais novērtējums man bija milzīgs pārsteigums, arī zālē klausītāji ar neviltotu sajūsmu aplaudēja mazajai vijolniecei," norāda D.Birzniece. Viņu priecē, ka Itālijā netika vērtētas tikai konkursantu tehniskās dotības – cik ātri, skaļi vai virtuozi bērns spēlē –, bet arī saturiskais skanējums, skaņas kvalitāte, kā arī bērnu attieksme pret skaņdarbiem, ko viņi atskaņoja.
D.Birzniece un S.Baltruka