Rakstos

Drukāt

FOTO: Tilta atklāšanā pulcējas simtiem cilvēku

.

Tilts4Šī gada 18. novembrī Carnikavā pār Gauju atklājām Latvijā garāko velosipēdistu un gājēju tiltu, klātesot simtiem novada iedzīvotāju un viesu, pūtēju orķestrim un kuplam pulkam masu mediju pārstāvju.

 

"Es ļoti priecājos, ka beidzot ir novērsta vēsturiskā netaisnība un divi lieli ciemi ir savienoti. Savulaik tieši Siguļi bija šīs apkaimes centrs, bet laika gaitā par to kļuva Carnikava. Lai tiktu pāri upei, daudzi iedzīvotāji bija spiesti šķērsot bīstamo dzelzceļa tiltu, kas nav paredzēts gājējiem. Tagad visi droši varēs pārvietoties pa jauno tiltu," saka Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica.

Tilts pār Gauju ir 220 metrus garš un 4 metrus plats, tilta balsti ir būvēti no dzelzsbetona, bet laiduma konstrukcijas – no tērauda. Tilts kopā ar pievadceļiem, kur pārvietoties velobraucējiem un gājējiem, stiepjas vairāk nekā 1 km garumā un savieno Zvejnieku ielu Carnikavā un Priedīšu ielu Gaujā.

Jau ziņots, ka 2009. gadā Carnikavas novada dome lēma par tilta pār Gauju būvniecību, lai atrisinātu gadiem ieilgušo problēmu, kad Gaujas upes šķērsošanai iedzīvotāji regulāri izmanto cilvēka dzīvībai bīstamo dzelzceļa tiltu, lai nevajadzētu mērot aptuveni 11 km apkārtceļu.

"Es domāju, ka jaunais tilts būs spēcīgs dzinulis uzņēmējdarbības attīstībai novadā un veicinās arī Gaujas labā krasta ekonomisko izaugsmi," norāda D.Jurēvica.

Tilta tehnisko projektu izstrādāja SIA "L4 ceļu projekti", bet būvdarbus veica SIA "Tilts". Tilta kopējās izmaksas ar pievadceļu izbūvi ir EUR 2 833 338,67. Pa jauno tiltu droši varēs pārvietoties ne tikai gājēji un velosipēdisti, bet nepieciešamības gadījumā arī operatīvie transportlīdzekļi. Nākotnē tilts būs arī neatņemama velosipēdistu ceļa "EiroVelo13" sastāvdaļa, nodrošinot vienotu velomaršrutu tīklojumu ar Rīgu, kā arī citiem Latvijas novadiem.